پی سی مصاحبه با سازندگان The Medium | صحبت در مورد داستان، گیم‌پلی و موارد دیگر - پی سی

استودیوی لهستانی بلوبر تیم (Bloober Team) در طول سال‌های گذشته بازی‌های مختلفی در سبک ترس روان‌شناختی توسعه و منتشر کرده است. از جمله آثار این استودیو می‌توان به بازی‌های Observer, Layers of Fear و Blair Witch اشاره کرد و به خوبی استعداد خود را در ساخت این‌گونه از عناوین نشان داده‌اند. با این حال The Medium به عنوان جدیدترین اثر این استودیو، بلندپروازانه‌ترین ساخته‌ی آن‌ها به شمار می‌رود. ایده‌ی ساخت این بازی به مدت یک دهه در این استودیو وجود داشته است. این بازی عنوانی است که استودیوی بلوبر تیم برای مدت زمان طولانی به ساخت آن فکر می‌کند. در همین راستا، اخیراً مصاحبه‌ای آقای جاسک زیه‌با (Jacek Zieba)، تهیه‌کننده‌ی عنوان The Medium ترتیب داده شده و سوالات مختلفی از وی در مورد این عنوان پرسیده شده است.

مصاحبه با سازندگان The Medium

یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های بازی The Medium گیم‌پلی واقعیت دوگانه (Dual Reality) آن است. لطفاً در مورد این بخش کمی توضیح داد و بگویید که این گیم‌پلی چقدر در تجربه‌ی بازی مهم است؟ به عنوان مثال ، آیا این چیزی است که می‌تواند در هر زمان فعال شود ، به طوری که بازی‌بازان بتوانند به طور آزادانه در هر زمان که بخواهند، بین این دو واقعیت جابه‌جا شوند و یا فقط به مناطق یا بخش‌های خاصی از داستان محدود شده است؟

هدف اصلی بازی ارائه‌ی این دوگانگی و ارائه‌ی دیدگاه‌های مختلف است. این بخش از آغاز داستان تا پایان گیم‌پلی در جریان خواهد بود. به همین علت گیم‌پلی Dual Reality یکی از پایه‌های The Medium محسوب می‌شود. این بازی همیشه با گیم‌پلی Dual Reality ظاهر نمی‌شود و بازی‌بازان می‌توانند انتظار داشته باشند که حدود ۳۳ درصد از بازی به آن اختصاص داشته باشد. بخش دیگر بازی، چه در دنیای واقعی و یا معنوی، در یک جهان و واقعیت واحد جریان دارد.

این امر برای غافلگیر کردن بازی‌بازان طراحی شده تا ببینند در حال حاضر در کدام جهان قرار دارند و با چه چالش‌هایی روبه‌رو هستند. اما بازی‌بازان چگونه می‌توانند از ویژگی‌های این دو دنیا به نفع خود استفاده کنند؟

در برخی از نقاط بازی، بازی‌بازان قادر خواهند بود از دنیای واقعی به دنیای معنوی در مکان‌های مشخص شده بروند. در هر زمان از بازی امکان جابه‌جایی بین این دو جهان وجود نخواهد داشت، زیرا کل بازی به گونه‌ای طراحی شده است که مکانیزم‌های جدید گیم‌پلی را می‌توان در واقعیت‌های خود و همچنین با یکدیگر در طول گیم‌پلی Dual Reality کشف کرد.

فلسفه‌ی طراحی اصلی شما هنگام کار برروی گیم‌پلی Dual Reality بازی The Medium چه بوده است؟ آیا این چیزی است که شما بیشتر برای اهداف داستان‌گویی استفاده می‌کنید یا چیزی است که از آن برای طراحی معماهای بهتر یا سکانس‌های ترسناک‌تر استفاده می کنید؟

نمایش دو جهان به طور همزمان همواه فلسفه‌ی اصلی ما بوده و برای پیشرفت بیشتر داستان طراحی شده است. با این حال مکانیزم Dual Reality موجب ارتقای گیم‌پلی، اکتشاف و اتمسفر نیز می‌شود. در یک جهان، ما می‌توانیم در یک مکان به ظاهر امن قرار بگیریم، اما بازی‌بازان در یک زمان در دو جهان حضور خواهند داشت؛ بنابراین ما هرگز واقعاً نمی دانیم که چیزی در دنیای دیگر در کمین خواهد بود.

با توجه به سابقه‌ی بلوبر تیم در ساخت بازی‌های ترسناک از دید اول شخص، چه چیزی باعث شد تا تصمیم به استفاده از دوربین ثابت در بازی The Medium بگیرید؟ 

دلایل مختلفی وجود داشت. یکی از دلایل این است که که ما در درجه‌ی اول یک بازی را در دو جهان ساخته‌ایم. ما در حین روند توسعه، زوایای مختلف دوربین را آزمایش کردیم و در نهایت تصمیم گرفتیم که هنگام جستجوی جهان در یک واقعیت واحد یا دوگانه، استفاده از زاویه‌ی دوربین نیمه ثابت بهترین راه حل برای تجربه‌ی راحت‌تر بازی باشد.

با زاویه‌های ثابت دوربین، ما توانستیم یک حس سینمایی حتی قویتر را به کل بازی معرفی کنیم. در همان زمان، ما به نوعی به بازی‌های ترسناک مشهور و قدیمی مانند Silent Hill یا Resident Evil نیز اشاره می‌کنیم که در هنگام طراحی The Medium الهام‌بخش بسیار خوبی برای ما بودند. در این مورد همچنین یک گام بعدی در تکامل بازی های ما در استودیوی بلوبر تیم است، از طریق دید اول شخص با دوربین نیمه ثابت به دید سوم شخص در آینده.

ما تاکنون بخش‌های از حل معماهای مختلف و اکتشاف را در گیم‌پلی بازی The Medium مشاهده کرده‌ایم. آیا می‌توانید در خصوص بخش مبارزات در این بازی صحبت کنید؟ آیا این بازی تاکید زیادی برروی مبارزه خواهد داشت؟ آیا مخفی‌کاری در بازی وجود دارد؟

تمرکز اصلی The Medium عمدتاً برروی داستان، اکتشاف و حل معما است. اما این بدان معنا نیست که بازی‌بازان با هیچ‌گونه تهدیداتی روبه‌رو نخواهد شد. ما بیشتر بر این موضوع تمرکز می‌کنیم که چگونه شخصیت ما می‌تواند زنده بماند و با تهدیدهایی که ممکن است در یک جهان وجود داشته باشد ولی در جهان دیگر قابل مشاهده نیست، مقابله کند. بنابراین، این بازی بیشتر مربوط به بقا می‌پردازد تا مبارزه.

اگر اتفاقی در بازی رخ دهد، بازی‌بازان می‌توانند از خود دفاع کنند. اما حمله به صورت مستقیم از سوی بازی‌باز نخواهد بود. شخصیت بازی همچنین در موقعیت‌های مختلف مخفی‌کاری قرار می‌گیرد و این بخش (مخفی‌کاری) برای عبور از برخی مکان‌های خاص لازم خواهد بود.

بخش اصلی بازی براساس گیم‌پلی واقعیت دوگانه و ارائه‌ی دیدگاه‌های مختلف از شروع داستان تا پایان است. ، به همین دلیل گیم‌پلی واقعیت دوگانه یکی از پایه‌های The Medium محسوب می‌شود.

بازی‌های بلوبر تیم از گذشته بر پایه‌ی داستان‌محور بودن شناخته شده‌اند و به نظر می رسد بازی The Medium تفاوتی در این مورد نخواهد داشت. با وجود گیم‌پلی Dual Reality و پیش‌زمینه‌ی جدید، آیا مجبور شده اید روش خود را در نحوه‌ی نگاه به شخصیت‌ها یا تحولات داستان در مقیاس بزرگ‌تر تغییر دهید؟

خیر. ما به جای تغییر برروی روایت داستان خود تمرکز کرده‌ایم. این مورد با استفاده از میان‌‌پرده‌های سینمایی بیشتر یا با معرفی موقعیت‌های اضافی گیم‌پلی صورت می‌گیرد که در آن بازی‌بازان نه تنها با کشف این داستان بلکه با بازی The Medium نیز سرگرم می‌شوند.

بازی The Medium به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ساخته‌های بلوبر تیم معرفی شده است. با توجه به این که ایده ساخت بازی از سال ۲۰۱۲ در جریان بود، آیا صرفاً انتظارتان این بود که با ورود سخت‌افزارهای نسل جدید، دید و ایده‌ی خود را برای این بازی پیاده‌سازی کنید؟

یکی از بزرگ‌ترین دلایل این اتنظار طولانی مدت، انتظار برای فناوری مناسب بود. چه سخت‌افزاری باشد و چه موتور بازی. همچنین ارائه‌ی مضمون و دید کامل ما از این بازی بسیار مهم بود و برای این کار به یک تیم باسابقه از توسعه‌دهندگان نیاز داشتیم.

بلوبر تیم از سال ۲۰۱۲ راه بسیار طولانی را طی کرده است و ما در حال حاضر یک شرکت متفاوت با تجربه و با آموخته‌های بیشتر در این راه هستیم. همه‌ی این عوامل تیم را از نظر فنی و تجربی چنان قدرتمند ساخته‌اند که به این نتیجه رسیدیم اکنون زمان مناسب برای رسیدن به چشم‌انداز مورد نظرمان برای این پروژه است.

آیا ماهیت جاه‌طلبانه و مقیاس بزرگ‌تر The Medium نشانه‌ای از عناوین آینده‌ی بلوبر تیم خواهد بود؟

بله. ما امیدواریم برای کنسول‌های نسل بعد از آنچه که بلوبر تیم ارائه می‌دهد و از پیچش‌های جدیدی که فکر می‌کنیم بازی‌بازان را در جنبه‌های ترسناک The Medium غوطه ور می‌کنند، لذت ببرند.

مقایسه‌های بسیاری بین The Medium و Silent Hill انجام شده و بلوبر تیم نیز در مورد آن صحبت کرده است. لطفاً در مورد چگونگی الهام‌پذیری بازی از Silent Hill توضیح دهید و بگویید بازی‌بازان می‌‌توانند چه چیزهایی را در این مورد انتظار داشته باشند؟

به نظر ما Silent Hill 2 یکی از بهترین بازی های ترسناک تاکنون است. شماره‌های اول و دوم Silent Hill با نزدیک شدن به ترس‌های روان‌شناختی همواره منابع الهام بزرگی برای ما بوده‌اند.

بازی Silent Hill 2 یکی از مهم‌ترین الهامات ما در بخش اتمسفر بازی The Medium بود. در هنگام تجربه‌ی بازی و به ویژه‌ در اتمسفر کلی، بازی‌بازانی که با Silent Hill آشنا هستند، مضامین مشابه را مشاهده خواهند کرد.

به طور متوسط، مدت‌زمان گیم‌پلی بازی The Medium چقدر خواهد بود؟

بین ۸ الی ۱۰ ساعت.

Silent Hill 2 یکی از اصلی‌ترین الهامات ما از نظر اتمسفر در بازی The Medium بوده است.

بازی The Medium تاکنون برای عرضه برروی پلتفرم‌های اکس‌باکس سری اکس، سری اس و رایانه‌های شخصی برنامه‌ریزی شده است. آیا برنامه‌ای برای انتشار این بازی برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ دارید؟

در حال حاضر ما تنها برروی نسخه‌های اکس‌باکس و رایانه‌های شخصی تمرکز کرده‌ایم. بنابراین ما فعلاً برنامه‌ای برای انتشار بازی برروی پلتفرم‌ دیگر نداریم.

علت این که بازی در انحصار کنسول‌های اکس‌باکس قرار گرفت چه بود؟

این نتیجه‌ی رابطه‌ی خوب ما با مایکروسافت است. آن‌ها سخت‌افزار مورد نیاز ما، چگونگی پیشرفت توسعه و موارد دیگر را برای ما ارائه دادند. این یک ماجراجویی هیجان انگیز است که The Medium را به عنوان یکی از بازی‌های مهم اکس‌باکس سری اکس و سری اس به ارمغان می‌آورد.

لطفا در مورد رزولوشن و نرخ فریم هدف‌گذاری شده‌ی بازی The Medium در نسخه‌های اکس‌باکس سری اکس و سری اس صحبت کنید.

تیم ما هنوز در حال کار برروی بهینه‌سازی نسخه‌های اکس‌باکس سری اکس و سری اس است و جزئیات بیشتر در نزدیکی زمان عرضه‌ی بازی ارائه خواهد شد.

کنسول اکس‌باکس سری اکس از یک پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند و یک SSD سریع برخوردار است. به نظر شما این قابلیت‌ها به توسعه‌دهندگان در ساخت بازی برای ۷-۸ سال آینده چگونه کمک خواهد کرد؟

بازی‌ها با گذشت زمان بهتر و بهتر می‌شوند و از نظر بصری نیز بهتر به نظر می‌رسند. اما جهش گرافیکی بزرگ در کیفیتی مانند  از پلی‌استیشن ۲ در برابر پلی‌استیشن ۳ یا اکس‌باکس در برابر اکس‌باکس ۳۶۰ وجود نخواهد داشت.

توانایی بهتر و قدرت محاسباتی بالاتر سخت‌افزارها  قطعاً می‌تواند به گشودن بسیاری از ایده‌ها و مفاهیم جالب کمک کند، خواه هوش مصنوعی بهتری داشته باشد و یا جزئیات بیشتر و راه‌حل‌های ساده‌تری را برای توسعه‌دهندگان ارائه دهد. این امر کمک می‌کند تا فرصت های بیشتری برای آزادی در خلاقیت مانند گیم‌پلی واقعیت دوگانه در بازی The Medium فراهم شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 90 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 25 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.