پی سی مایکروسافت: ما از کافی بودن حافظه‌ی کنسول اکس‌باکس سری اس مطمئن هستیم - پی سی

در کمتر از یک هفته‌ی دیگر، بازی‌بازان می‌توانند به کنسول‌های نسل نهمی شرکت مایکروسافت یعنی اکس‌باکس سری اس و سری اکس دسترسی پیدا کرده و وارد مرحله‌ی جدیدی از تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی شوند. کنسول اکس‌باکس سری اس به عنوان یک محصول پایین رده و ارزان قیمت توانست در زمان معرفی توجه‌های زیادی را به خود جلب سازد. این کنسول نه تنها در مقایسه با سایر کنسول‌های نسل نهمی دیگر ارزان است بلکه از نظر کیفیت و عملکرد می‌تواند افراد زیادی را راضی نگه دارد و عملکرد قابل قبولی را به نمایش گذارد.

با این که بسیاری از افراد اعتقاد دارند که کنسول اکس‌باکس سری اس یک محصول خوب خواهد بود، برخی دیگر اعتقاد دارند که این دستگاه از کیفیت لازم برخوردار نبوده و نگرانی‌هایی را برای توسعه‌دهندگان ایجاد خواهد کرد. با این حال نکته‌ای که در روزهای گذشته بحث‌های زیادی را برانگیخته است، مربوط به حافظه‌ی SSD این کنسول می‌شود که از ۵۱۲ گیگابایت آن تنها ۳۶۴ گیگابایت قابل استفاده خواهد بود. این حجم ابدا برای عناوین نسل نهمی کافی نخواهد بود؛ به خصوص این که کنسول اکس‌باکس سری اس تماما دیجیتال است. با وجود تمامی این مشکلات، به نظر می‌رسد که شرکت مایکروسافت هنوز هم نگران عرضه‌ی این کنسول نیست.

به تازگی آقای جیسون رونالد (Jason Ronald) رئیس بخش مدیریت و برنامه‌ریزی اکس‌باکس شرکت مایکروسافت در مصاحبه با مجله‌ی EDGE اظهار داشت که فکر نمی‌کند مشکل کمبود حافظه‌ی SSD کنسول اکس‌باکس سری اس جدی و مهم باشد. وی در این باره افزود که تیم سازنده به دقت به بررسی داده‌های مختلف و پایگاه‌های اطلاعاتی جامعه‌ی بازی‌بازان هدف خود پرداخته است و اطمینان دارد که این خریداران با میزان فضایی که در اختیار دارند، مشکلی نخواهند داشت:

همان طور که ما با دقت به الگوی بازی کردن افراد مختلف توجه داشتیم، انواع مختلفی در بین آن‌ها وجود دارند؛ به طور مثال برخی از افراد علاقه دارند در طول یک ماه ۱۰ الی ۱۵ بازی را تجربه نمایند، در حالی که بعضی دیگر تنها به تجربه‌ی یک بازی پرداخته و علاقه‌ دارند تنها به تجربه‌ی همان یک عنوان ادامه دهند. در نهایت می‌توان دریافت که بازی‌بازان دسته‌ی دوم مدام نیاز به تجربه‌ی عناوین مختلف ندارند و دائما بازی‌های خود را تعویض نخواهند کرد. همچنین برخی از بازی‌بازان هستند که علاقه‌ی زیادی به تجربه‌ی بازی‌های کوچک و مستقل دارند و این عناوین بدون شک نیاز به فضای زیادی نخواهند داشت. بنابراین ما با اطمینان این داده‌ها را بررسی کردیم و از کفایت حافظه‌ی کنسول اکس‌باکس سری اس برای خریداران آن مطمئن هستیم.

بدون شک این بیانیه برای بسیاری از بازی‌بازان قابل قبول نخواهد بود و حجم ۳۶۴ گیگابایتی اندک به نظر می‌رسد؛ به خصوص که باید در نظر گرفت حجم بازی‌های مختلف با گذشت زمان رو به افزایش خواهد گذاشت. با این حال این حجم از حافظه‌ی SSD برای بازی‌بازانی که تجربه‌ی عناوین متنوعی را در برنامه‌ی خود ندارند یا به صورت معمولی و غیر جدی به بازی کردن می‌پردازند، می‌تواند کافی باشد. اخیرا آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) در یک بیانیه اعلام کرده بود که آن‌ها انتظار دارند کنسول اکس‌باکس سری اس نسبت به اکس‌باکس سری اکس میزان فروش اولیه‌ی قدرتمندتری را به ثبت رساند. تنها باید منتظر گذر زمان بود تا وضعیت تحقق این وعده‌ها مشخص گردد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 95 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 8 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.