پی سی قابلیت رهگیری پرتو امروز به بازی Minecraft اضافه می‌شود - پی سی

با انتشار به‌روزرسانی جدید توسط موجانگ (Mojang) برای Minecraft، بازی‌بازان می‌توانند این بازی محبوب را با کیفیت بصری بهتری تجربه کنند. تریلری هم برای مقایسه‌ی گرافیکی بازی منتشر شده که می‌توانید در ادامه تماشا کنید.

اوایل سال جاری میلادی بود که موجانگ خبر از همکاری با انویدیا (Nvidia) برای اضافه شدن یک قابلیت جدید به بازی خود داد. این قابلت جدید، پشتیبانی از رهگیری پرتو (Ray Tracing) است که به‌زودی در دسترس خواهد بود. با اضافه شدن رهگیری پرتو به دنیای بلوکی و گرافیک پیکسلی Minecraft، کیفیت محیط بازی به شدت ارتقا میابد.

برای اولین بار در ماه آوریل شاهد اضافه شدن رهگیری پرتو به صورت آزمایشی در بازی بودیم. در این حالت افراد محدودی توانستند بازی خود را روی ویندوز ۱۰ اجرا کرده و آن را امتحان کنند. امروز این به‌روزرسانی برای تمام بازی‌بازان روی ویندوز ۱۰ در دسترس خواهد بود.

برای مقایسه‌ی کیفیت بازی با فعال شدن رهگیری پرتو، حساب رسمی Minecraft در یوتیوب ویدیویی منتشر کرده است. با تماشای این ویدیو، کیفیت بالای کار موجانگ دیده می‌شود. مهم‌ترین تغییرات که با این به‌روزرسانی اضافه می‌شوند، مربوط به نورپردازی‌های محیط بازی است که نقطه‌ی اصلی تمرکز رهگیری پرتو محسوب می‌شود. جهان بازی حالا زنده‌تر و واقعی‌تر به نظر می‌رسد؛ البته اگر گرافیک بلوکی را در نظر نگیریم. در ادامه می‌توانید تریلر مقایسه‌ی رهگیری پرتو با حالت عادی را تماشا کنید:

دریافت ویدئو با کیفیت ۴۸۰P | دریافت ویدئو با کیفیت ۷۲۰P |دریافت ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰P

در حال حاضر این به‌روزرسانی تنها برای کاربران ویندوز ۱۰ برنامه‌ریزی شده و برای اجرا به کارت گرافیک قدرتمند نیاز است. البته دموهایی با این قابلیت برروی اکس‌باکس سری اکس دیده شده که نشان می‌دهد برنامه‌هایی برای کنسول‌های نسل بعدی هم در نظر گرفته شده است. این قابلیت برروی کنسول‌های فعلی قابل اجرا نخواهد بود و کاربران پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان باید به گرافیک فعلی بسنده کنند.

اگر هنوز هم با گرافیک بازی مشکل دارید، می‌توانید سری به مادهای بازی بزنید. مادسازان قبل از موجانگ رهگیری پرتو را به بازی اضافه کرده بودند. در طی چند سال اخیر، تعداد زیادی ماد گرافیکی برای Minecraft ساخته و منتشر شده که کیفیت بصری بازی را به شدت ارتقا می‌دهند. البته حالا با اضافه شدن رهگیری پرتو به بازی به صورت رسمی، می‌توانید بازی بهتر و پایدارتری را تجربه کرده و از مادهای دیگر در کنار آن استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 93 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 10 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.