پی سی فیل اسپنسر: برای عرضه‌ی سرویس XCloud برروی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی برنامه‌ریزی کرده‌ایم - پی سی

صنعت‌ بازی‌های ویدئویی همانند دیگر صنایع در مرحله‌ی تغییر تدریجی است. تغییر سلیقه‌ی مشتری به سمت دیجیتال و همچنین تولید محتوا در سطح انبوه این موضوع را نشان می‌دهد. یکی از عوامل مهم این تغییر بازی‌های ابری هستند. اواخر سال گذشته شرکت گوگل پلتفرم مخصوص ابری خود یعنی استیدیا را عرضه کرد و مایکروسافت نیز قرار است با سرویس XCloud کار خود را در این بخش ادامه دهد. اوایل سال جاری، این سرویس برای گوشی‌های هوشمند عرضه شد و نتایج خوبی را ثبت کر. حال قرار است این سویس برای دیگر پلتفرم‌ها، از جمله کنسول‌های اکس‌باکس و رایانه‌های شخصی عرضه شود.

آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رییس اکس‌باکس، اخیراً در توییتر خود به سوالی در مورد اینکه چرا سرویس استریم XCloud در کنسول ها و رایانه‌های شخصی در دسترس نیست، پاسخ داد. به ویژه برای اینکه مردم بتوانند بازی را از طریق سرویس Xbox Game Pass راحت‌تر تجربه کنند و نه اینکه بازی را به طور کامل دانلود نمایند. وی در جواب گفت آن‌ها برای عرضه‌ی XCloud برروی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی برنامه‌ریزی کرده‌اند و در نهایت این اتفاق رخ خواهد داد؛ اما ممکن است عرضه‌ی آن مدتی طول بکشد.

مشخصاً سرویس بازی‌های ابری هنوز پتانسیل خود را نشان نداده‌اند و بسیاری از توسعه‌دهندگان در مورد آن تردید دارند. با این حال مایکروسافت به دنبال گسترش سرویس XCloud است و در آینده اطلاعات بیشتری را از آن خواهیم شنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 89 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 8 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.