پی سی فیل اسپنسر از اجرای بازی‌های اکس‌باکس سری اس و سری اکس برروی اکس‌باکس وان می‌گوید - پی سی

اینطور که به نظر می‌رسد، راه جدیدی برای زنده نگه داشتن سخت‌افزار نسل هشتی و خصوصا اکس‌باکس وان وجود دارد. به گفته‌ی فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش اکس‌باکس، می‌توان با استریم ابری بازی‌های اکس‌باکس سری برروی اکس‌باکس وان، آن‌ها را برروی این کنسول تجربه کرد.

پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان فعلا جایی نمی‌روند. مایکروسافت، سونی و خیل عظیمی از توسعه‌دهندگان Third-Party، قصد دارند که از این کنسول‌ها تا چند سال آینده پشتیبانی کنند. این موضوع به خصوص در مورد مایکروسافت صادق است که در سال اول، هیچ بازی انحصاری اکس‌باکس سری را عرضه نخواهد کرد و تمام عناوین برروی اکس‌باکس وان هم قابل بازی خواهند بود.

اما شاید جالب باشد بدانید که مایکروسافت ممکن است که حتی پشتیبانی خود از کنسول فعلی را بیشتر هم گسترش دهد. در مصاحبه‌ای با Kotaku، اسپنسر گفت که تمرکز اصلی مایکروسافت برای xCloud، فعلا همان رایانه‌های شخصی و موبایل‌ها هستند، اما ممکن است که در نهایت شاهد حضور این سرویس برروی اکس‌باکس وان هم باشیم که به دارندگان اجازه‌ی استریم بازی‌های نسل نهمی را برروی این کنسول می‌دهد:

وقتی صحبت به اکس‌باکس وان می‌رسد، حقیقتا فکر می‌کنیم که این (xCloud) راه بسیار خوبی برای تجربه‌ی بازی‌های نسل نهمی برروی این کنسول باشد. فکر نکنم که عملی کردن این ایده، چند سال طول بکشد، همین حالا هم می‌دانیم که باید چه کار کنیم و فقط باید انجامش دهیم.

شایعاتی وجود داشته است که مایکروسافت قصد دارد تا برای نسل بعد، یک جعبه‌ی استریم صرف عرضه کند که برای کسانی است که علاقه‌ای به خرید هیچ کدام از کنسول‌ها را ندارند. اما مایکروسافت این شایعات را رد کرده است. با این وجود، قطعا پتانسیل بالایی برای xCloud وجود دارد و باید دید که مایکروسافت چه حرکتی در این زمینه انجام خواهد داد.

کنسول اکس‌باکس سری اکس و برادر کوچکتر آن یعنی اکس‌باکس سری اس، در تاریخ ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) به صورت جهانی عرضه خواهند شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 50 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.