پی سی فهرست قیمت اکس‌باکس سری اکس و سری اس در ایران ، آذر 99 - پی سی

کنسول اکس‌باکس سری اکس در کنار برادر کوچکترش یعنی اکس‌باکس سری اس، از دهم نوامبر است که به صورت جهانی عرضه شده است و تعدادی از فروشندگان ایرانی هم آن را به فروش می‌رسانند. در ادامه قصد داریم تا قیمت این دو کنسول در بازار ایران را بررسی کنیم.

مایکروسافت برای نسل نهم تصمیم گرفته است تا دو کنسول متفاوت را عرضه کند. اولی اکس‌باکس سری اکس است و  با بیش از ۱۲ ترافلاپس قدرت گرافیکی و ۱۶ گیگابایت رم و پردازنده‌ی قدرتمند هشت هسته‌ای Zen 2، قصد دارد تا تجربه‌ی نسل بعدی معرکه‌ای را در اختیار خریداران قرار دهد. اما مایکروسافت کنسول اکس‌باکس سری اس را هم منتشر کرده است که ۲۰۰ دلار ارزان‌تر است، اما از همان پردازنده با کمی کلاک پایین‌تر، معماری یکسان، SSD با سرعت مشابه اما با حجم کمتر و یک پردازنده‌ی گرافیکی ۴ ترافلاپسی بهره می‌برد. این کنسول فاقد درایو بلوری است و به جای ۱۶ گیگابایت رم سری اکس، ۱۰ گیگابایت حافظه‌ی رم دارد. اکس‌باکس سری اس همان بازی‌های اکس‌باکس سری اکس را اما با وضوح تصویر پایین‌تر اجرا می‌کند.

یکی از پیشرفت‌های بزرگ این نسل و در نتیجه کنسول‌های اکس‌باکس، حافظه‌ی SSD به جای هارد دیسک‌های قدیمی است. اکس‌باکس سری اکس مجهز به یک SSD یک ترابایتی و اکس‌باکس سری اس هم دارای یک SSD با حجم ۵۱۲ گیگابایت است و هر دو سرعت مشابه‌ای دارند. همچنین در زمینه‌ی کنترلر، اکس‌باکس تصمیم گرفته تا چندان به ترکیب برنده‌ی خود دست نزند و تنها تغییرات قابل توجه در کنترلر جدید، اضاه شدن دکمه‌ی Share و همچنان تفاوت بافت‌ دکمه‌های شانه‌ی کنترلر است.

پلتفرم‌های اکس‌باکس از یک مزیت بسیار قابل توجه بهره‌مند ستند و آن سرویس اشتراکی Xbox Game Pass است که به ازای ماهی ۱۰ دلار، به شما دسترسی به صدها بازی را می‌دهد. همچنین با خرج ۵ دلار بیشتر و گرفتن اشتراک Xbox Game Pass Ultimate، صاحب سرویس EA Play و گلد هم خواهید شد. در مجموع باید گفت که کنسول‌های جدید مایکروسافت بسیار تحسین برانگیز ستند و همانند رقیب مایکروسافت یعنی سونی، این شرکت هم کنسول‌های با کیفیتی را روانه‌ی بازار کرده است و بسته به نیاز خود با خرید هیچ کدام پشیمان نخواهید شد.

مشخصات فنی کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و سری اس

مشخصات دو کنسول نسل نهمی اکس‌باکس سری اکس و سری اس

قیمت اکس‌باکس سری اکس و سری اس

متاسافنه در حال حاضر قیمت کنسول‌های اکس‌باکس، اصلا نزدیک به قیمت حقیقی نیست و توصیه می‌شود کمی تا تعادل قیمت‌ها منتظر بمانید. البته وضعیت کمی از قیمت‌های پلی‌استیشن ۵ بهتر است و مثلا اکس‌باکس سری اکس با وجود قیمت مشابه با پلی‌استیشن ۵ از نظر دلاری، حدود ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر است. همچنین کنسول اکس‌باکس سری اس هم در حالی که باید قیمتی زیر ۱۰ میلیون تومان داشته باشد، فعلا با قیمت ۱۲ الی ۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

نام فروشگاه  توضیحات قیمت 
مت استور

کنسول بازی Xbox Series X

۲۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان
برتر دیجیتال

کنسول مایکروسافت مدل Xbox Series X

۲۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان
لیون کامپیوتر  کنسول بازی مایکروسافت ایکس باکس Series X / کنسول بازی مایکروسافت ایکس باکس Series S ۱۹,۴۵۰,۰۰۰ تومان / ۱۴,۴۹۰,۰۰۰ تومان
فروشگاه Pspro Xbox Series X / Xbox Series S ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان / ۱۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان
اگزو گیم کنسول بازی Xbox Series X ۲۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان
دراگون شاپ ایکس باکس سری اکس ۱ ترابایت / ایکس باکس سری اس ۵۱۲ گیگابایت ۱۹,۴۹۰,۰۰۰ تومان / ۱۳,۶۷۹,۰۰۰ تومان
مقداد آی تی

کنسول خانگی مایکروسافت Xbox Series X / کنسول خانگی مایکروسافت Xbox Series S

 

۱۹,۱۰۰,۰۰۰ تومان / ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان
تیلنو  کنسول Xbox Series X / کنسول Xbox Series S ۱۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان / ۱۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 99 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.