پی سی شایعه: کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060 Ti به‌زودی معرفی می‌شود - پی سی

اخیراً شاهد فاش‌شدن مشخصات فنی کارت گرافیک آتی شرکت انویدیا، RTX 3060 Ti بودیم و حالا به‌نظر می‌رسد به تاریخ معرفی آن نیز دست پیدا کرده‌ایم. همراه ما باشید، بنابر اطلاعاتی که از برخی منابع دریافت شده است کارت گرافیک RTX 3060 Ti که از چیپست GA104 بهره می‌برد، قرار است روز ۲۷ آبان ۱۳۹۹ (۱۷ نوامبر ۲۰۲۰) معرفی شود.

کارت گرافیک RTX 3060 Ti که از چیپست GA104-200 نیرو می‌گیرد، از ۴۸۶۴ هسته‌ی کودا (CUDA) و ۸ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 با سرعت ۱۴ گیگابیت بر ثانیه بهره خواهد برد. رابط این کارت ۲۵۶ بیتی خواهد بود که نهایتاً پهنای باند ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه را ممکن می‌کند. از آنجایی که این پردازنده، برق کمتری نیاز دارد، توان مورد نیاز آن در نسخه‌های مرجع حدود ۱۸۰ وات و در نسخه‌های دگیر ۲۰۰ وات خواهد بود، یعنی تنها ۵ وات بیشتر از RTX 2070 که ۱۷۵ وات توان نیاز داشت. چنین اختلاف اندکی باتوجه به بهینه‌بودن تراشه‌ی سامسونگ در مقابل تراشه‌ی قدیمی‌تر TSMC منطقی است.

در نظر داشته باشید که دلیل عدم مشاهده‌ی بهبودهای خطی در عملکرد کارت گرافیک‌های RTX 3080 و ۳۰۹۰ این است که موتورهای بازی‌سازی و کدهای آن‌ها برای استفاده از چنین تعداد بالای هسته‌ها طراحی نشده‌اند. بنابرین، کاهش تعداد هسته‌ها، لزوماً کاهش شدید عملکرد را به‌دنبال نخواهد داشت و انتظار می‌رود که RTX 3060 Ti تماماً RTX 2080 را شکست دهد و باوجود اندک کلاک پایین‌تر نسب به پرچمدار سابق کارت‌های گرافیک انویدیا یعنی ۲۰۸۰ Ti، رقیبی برای آن محسوب شود.

شرکت AMD روز ۲۸ اکتبر از پردازنده‌های گرافیکی نسل جدید خود که از چیپست Navi 21 بهره می‌برند، پرده برداشت و این می‌تواند دلیلی باشد که انویدیا کارت‌های نسخه‌ی Ti خود را زودتر عرضه کند. کارت‌های ۳۰۸۰ و ۳۰۹۰ هنوز با مشکل نبود موجودی روبه‌رو بوده و بازی‌بازان مشتاق به‌دست‌گرفتن نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی هستند. بنابراین عرضه‌ی زودتر کارت‌هایی مثل ۳۰۶۰ Ti می‌تواند جایگاه انویدیا را در رقابت با AMD حفظ کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 107 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 1 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.