پی سی در بازی Cyberpunk 2077 از فناوری انیمیشن صورت پیشرفته‌ای استفاده شده است - پی سی

فناوری جدید توسعه یافته از سوی یک گروه متخصص پایه‌گذاری شده در تورنتو به شهروندان نایت سیتی (Night City) در Cyberpunk 2077 زندگی خواهد بخشید.

مطمئناََ بازی جدید سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red0 عظیم خواهد بود. بازی‌بازان می‌توانند در شهری بزرگ و متراکم به تعامل و بازی‌ کردن بپردازند اما این عظمت جمعیت کثیری را به دنبال خود خواهد آورد. مردمی که در مناطق مختلف قرار می‌گیرند هر کدام با زبان‌ها و تعاملات خاص خود رفتار می‌کنند و برای هر چه واقعی‌تر شدن این موضوع نیاز به یک فناوری انیمیشن پیشرفته‌ داریم. برای این که بازی‌بازان بیش از همیشه در بازی غوطه‌ور شوند و حس بهتری به آن‌ها القاء شود، سی‌دی پراجکت با یک کمپانی فناوری در دانشگاه تورنتو (JALI) همکاری دارد تا چهره‌ها به طور همزمان بتوانند احساسات را در کنار همگام‌سازی لب در زمان دیالوگ گفتن منتقل کنند.

همگام‌سازی لب‌ها و انیمیشن صورت‌ها در عنوان The Witcher 3: Wild Hunt بسیار خوب اعمال شده بود و به همین دلیل اعضای سی‌دی پراجکت اهمیت زیادی را برای بهتر کردن این موضوع در بازی جدیدشان قائل شدند. در ویدیوی جدید منتشر شده از سوی تیم توسعه، آقای متیو پاپلاسکی (Mateusz Poplawski)، کارگردان ارشد جنبه‌ی تکنیکی شخصیت‌ها، توضیح می‌دهد که یک قسمت بسیار مهم از پروژه‌ی جدید آن‌ها یعنی Cyberpunk 2077 به ارائه‌ی انیمیشن‌های واقع‌گرایانه‌ی در چهره‌ها اختصاص داشته‌ است البته به شکلی که نیاز نباشد صد‌ها ساعت وقت را صرف گرفتن انیمیشن‌ها از بازیگران مختلف کنند. در مورد Cyberpunk 2077 تیم سازنده فقط قصد نداشت که انیمیشن‌ها را نسبت به عنوان قبلی بهبود دهد بلکه با این هدف به این بخش نزدیک شد که تمامی شخصیت‌های غیر قابل بازی (NPCها) در جهان Cyberpunk 2077 به مانند یک شخصیت اصلی از انیمیشن چهره‌های واقع‌گرایانه بهره ببرند. مطمئناََ چنین ماموریتی بسیار طاقت فرسا خواهد بود اما سی‌دی پراجکت ادعا دارد که به چنین سطحی دست یافته و نه تنها انیمیشن صورت تمامی NPCها از چنین جزئیاتی بهره‌مند خواهند بود بلکه از ۱۰ زبان مختلف نیز برای آن‌ها استفاده شده است.

برای رسیدن به این فناوری تیم توسعه قراردادی را با تیم JALI در دانشگاه تورنتو امضا کرد که به نظر می‌رسد همکاری این آن‌ها بسیار مفید واقع شده است. به طور دقیق‌تر، فناوری جدید توسعه یافته توسط JALI یک شیوه‌ی رویه‌ای و به شدت قابل شخصی‌سازی است که چهره‌ها را به گونه‌ای واقع‌گرایانه انیمیشن‌سازی می‌کند. باید متذکر شویم که تمام موارد مجزا مانند حرکت چشم‌ها، حرکت ابروها، حرکت گردن و تغییر در ماهیچه‌ها یا احساسات چهره همگی قابل انیمیشن‌سازی و شخصی‌سازی هستند. همچنین به طرز جالبی این فناوری می‌تواند صداهای مختلف ورودی را به قیافه و چهره‌ی افراد اضافه کند که البته این فناوری بهترین صدا را برای هر چهره انتخاب می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 97 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.