پی سی جیم رایان: پلی‌استیشن جوابی برای اکس‌باکس گیم پس خواهد داشت - پی سی

بر اساس صحبت‌های رئیس بخش پلی‌استیشن، جیم رایان (Jim Ryan)، سونی برروی جوابی برای سرویس اکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) شرکت مایکروسافت کار می‌کند.

چندی پیش مجله‌ی روسی TASS در مصاحبه‌ای با آقای جیم رایان، رئیس پلی‌استیشن، این سوال را مطرح کرد که سونی چگونه قصد دارد با سرویس اکس‌باکس گیم پس مقابله کند و به نظر می‌رسد آن‌ها برروی این موضوع کار می‌کنند. قبل از اشاره به سرویس استریم ابری PS Now، آقای رایان گفت:

در حقیقت خبری در راه است اما نه برای امروز.

تا حدودی جواب آقای رایان در تضاد با صحبت‌های او در ماه سپتامبر گذشته پیرامون عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ قرار می‌گیرد. در مصاحبه‌های آن‌ ماه با وبسایت‌های گوناگون، آقای رایان رویه‌ی گیم پس برای پلی‌استیشن را مناسب نمی‌دانست و آن را برای سیاست‌هایی که در قبال پلی‌استیشن ۵ اتخاذ شده منطقی توصیف نکرد البته ما نمی‌دانیم رویکرد آن‌ها در مورد مقابله با سرویس گیم پس چه خواهد بود. وی در مصاحبه‌ای با بسایت GameIndustires.Biz در این باره گفته بود:

برای ما داشتن یک لیست از بازی‌های در دسترس، پلتفرم را تعریف نمی‌کند. همان‌طور که متوجه شدید، رویکرد ما به بازی‌های کاملاََ به‌روز و عناوین فوق‌العاده اشاره دارد. ما قبلاََ نیز این بحث را داشته‌ایم، قرار نیست ما در آینده بازی‌های جدید خود را در قالب یک سرویس اشتراکی عرضه کنیم. توسعه‌ی بازی‌های ما بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه دارند و ما ارائه‌ی بازی‌های ۱۰۰ میلیون دلاری را در یک سرویس اشتراکی مناسبی نمیبینیم.

ما می‌خواهیم بازی‌های خود را حتی بزرگ‌تر و بهتر کنیم و امیدوار هستیم که در یک مرحله‌ی خاص دائمی‌تر شوند. بنابراین برای ما اضافه کردن آن‌ها در یک سرویس اشتراکی آن هم در روز اول عرضه هیچ منطقی به دنبال ندارد. برای سایر شرکت‌ها در شرایط مختلف این ممکن است که منطقی به نظر برسد اما برای ما چنین نیست. ما قصد داریم اکوسیستم خود را گسترش دهیم و رشد کنیم و قرار دادن سرویس‌های اینچنینی و پیش گرفتن مدل سرویسی با ما سازگار نیست.

از طرف دیگر شرکت مایکروسافت با خریدهای جدید، آوردن EA Access به گیم پس و اضافه کردن بازی‌های بزرگ به این سرویس کسب و کار خود در زمینه‌ی اکس‌باکس گیم پس را گسترش داده و آن را تمرکز اصلی خود قرار داده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 104 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 20 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.