پی سی تکفارس؛ هر آنچه از سدان لوکس و برقی لوسید ایر می‌دانیم - پی سی

۸۲۷ کیلومتر دوام باتری، شتاب اولیه ۲٫۵ ثانیه‌ای و قیمتی برابر با ۸۰ هزار دلار…!

لوسید موتورز مدتی قبل از نخستین خودروی خود به‌ نام لوسید ایر سدان که خودروی تمام برقی است در یک مراسم مجازی در پایگاه خود در سیلیکون‌ ولی رونمایی کرد. بنابر ادعای سازنده، دوام باتری‌های این خودروی سدان جدید ۵۱۷ مایل (۸۲۷ کیلومتر) است و می‌تواند مسافت یک چهارم مایل را (۶۴۰ متر) را در زیر ۱۰ ثانیه بپیماید. لوسید ایر سدان دارای ۱۰۰۰ اسب‌ بخار قدرت است و قرار شده تا قیمتی زیر ۸۰ هزار دلار داشته باشد (نرخ مذکور تا زمانی به این صورت پایدار خواهد ماند که دولت فدرال به خریداران خودروهای برقی مزایای مالیاتی اعطا کند).

فرایند توسعه لوسید ایر بیش از یک دهه در دست انجام است. لوسید موتورز که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد، نخست به تولید باتری‌های مسابقه‌ای با توان و کاربری بالا برای مسابقات فرمول E پرداخت. این شرکت در سال ۲۰۱۶ نام خود را به شکل کنونی‌اش درآورد (Lucid Motors) و وعده تولید سدان با اندازه متوسطی را داد که حس یک محصول فول‌سایز و گران‌قیمت را دارد. قرار بود لوسید ایر در نمایشگاه خودروی نیویورک امسال رونمایی شود اما بخاطر شیوع ویروس کرونا این امر میسر نشد.

لوسید تحت رهبری مهندس ارشد پروژه تسلا مدل S که هم‌اکنون به‌عنوان مدیرعامل لوسید شناخته می‌شود، آقای پیتر رالینسون، به حدی از دانش تولید رسیده است تا بتواند تسلا را برای تولید سدان‌های لوکس برقی به چالش بکشد. محصول جدید لوسید نیز همانند تمام تولیدکنندگان تسلا را رقیب اصلی خود می‌داند. مسئله اینجاست که تعداد کمی از رقبای تسلا واقعا توان رقابت با آن را دارند و خوشبختانه لوسید ایر نیز یکی از آن‌ها است.

دور از ذهن نیست اگر لوسید ایر یا یک نسخه تغییر و بهبودیافته از تسلا مدل S بدانیم؛ البته که ایر پا را از توسعه و بهبود فراتر گذاشته و ارقام شگفت‌انگیزی را در زمینه‌های مختلف به خریداران پیشنهاد می‌کند. در حقیقت ایر توسط افرادی تولید شده است که مدعی هستند به اندازه تسلا دانش دارند تا جهان خودرو را وارد فاز بعدی آن (الکتریکی شدن) کنند. این ادعا بیشتر برای جذب سرمایه‌داران است تا جذب خریداران و ظاهرا تسلا را ناراحت کرده است چراکه ایلان ماسک چندی پیش در توییتی ادعا کرده که آقای رالینسون طراح تسلا مدل S نبوده است!

برای مطالعه کامل این مقاله تحت عنوان «هر آنچه از سدان لوکس و برقی لوسید ایر می‌دانیم» به این نشانی بروید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 63 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.