پی سی تولد دوباره‌ی ترس | نقدها و نمرات بازی Amnesia: Rebirth منتشر شد - پی سی

نمرات جدیدترین ساخته‌ی استودیوی فریکشنال گیمز (Frictional Games) منتشر شد. یکی از موفق‌ترین و جریان ساز‌ترین آثار ژانر وحشت در دهه‌ی گذشته که توقعات بسیار بالایی از دنباله‌ی آن می‌رفت با کسب نمره ۸۴ تا اینجای کار گویا توانسته از سمت منتقدان بازخورد‌های بسیار خوبی را دریافت کند. این بازی عنوانی در سبک وحشت بقا است که در اولین شماره‌ی آن یعنی بازی Amnesia The Dark Descent پس از انتشار جریان ساز و الهام بخش عناوین بسیاری شد. انتشار این بازی در آن دوران مانند تزریق خونی تازه در رگ‌های ژانر وحشت بود (نقد و بررسی بازی Amnesia The Dark Descent توسط وب سایت گیمفا را از اینجا مطالعه کنید). حالا دنباله‌ای جدید برای این سری منتشر شده و باید منتظر واکنش مخاطبان نیز به این عنوان باشیم. (تریلر این بازی را از اینجا مشاهده کنید.) 

به بررسی نقدها و نمرات این عنوان می‌پردازیم:

۱۰۰/PCGamer: 91

یک داستان درخشان از ژانر وحشت، حتی اگر سبک آن کمی قدیمی باشد.

Gamespew : 90/100

تنها چیزی که شما باید به عنوان یک طرفدار ترس بدانید، این است که Amnesia: Rebirth یک تجربه‌ی استادانه است. هیچ ویژگی گرافیکی نسل بعدی مانند ردیابی اشعه برای تحریک وجود ندارد، اما تصاویر آن هنوز درجه یک هستند و عملکرد مطلوبی دارند. به همان اندازه، طراحی صوتی و اصوات آن نیز بسیار برجسته است. این‌ها گرد هم می‌آیند تا شما را در یکی از ترسناک‌ترین تجربه‌هایی که تاکنون در فرم بازی‌های ویدیویی قرار داده شده غوطه‌ ور کنند، اما تجربه‌ای که شما را به فکر فرو می‌برد. این شاید صرف نظر از ژانر آن بهترین کاری باشد که یک بازی می‌تواند انجام دهد.

Gamewatcher: 85/100

اگرچه این مطمئناً بازگشتی به فرم اصلی این سری است، اما بازی کاملاً از سایه‌ی نسخه‌ی اصلی فرار نمی‌کند، زیرا بعضی اوقات جنبه‌های اجباری روایت گیم پلی را پشت سر می‌گذارد. با این وجود ، هنگامی که با توجه به شایستگی‌های خود قضاوت شود، بازی Amnesia: Rebirth یک عنوان ترسناک با کیفیت است که توسط توسعه دهندگان پرشوری ساخته شده است تا یک داستان ناراحت کننده را روایت کنند. در پایان روز، من این مورد را به هر طرفدار ترس و وحشت برای برخی از تعاملات Cosmic Horror در فصل هالووین توصیه می‌کنم.

Wccftech: 80/100

بازی Amnesia: Rebirth به لطف داستان جذاب، ریتم عالی و فضای واقعاً ناخوشایند، ورود جدیدی بیش از شایسته در این مجموعه‌ی محبوب است و یکی از بهترین بازی‌های ترسناک به شمار می‌آید که امسال منتشر شد، انجام بازی تقریباً ناخوشایند است. اگر یک بازی ترسناک موفق به دستیابی به این هدف شود، مسائل کوچکی مانند کمبود نوآوری در گیم پلی و محدودیت‌ها واقعاً اهمیت چندانی ندارند.

Washengton Post : 80/100

روشی که بازیباز را به فکر می‌اندازد که مایل هستند تا چه حد در خدمت یک ضرورت بیولوژیکی باشند، ایده خلاقانه‌ای به شمار می‌آید و گواهی خوبی برای این که چرا استودیوی توسعه سوئدی فریکشنال گیمز از جمله داستان سراین مشهور در این کار هستند.

IGN: 80/100

بازی Amnesia: Rebirth به زیبایی نبرد بین نور و تاریکی را حل می‌کند، نه فقط از نظر موضوعی بلکه از نظر مکانیکی نیز در این زمینه بسیار خوب است. مناطقی که در آن کلیک می‌شود، تعادل بسیار خوبی در حل مساله و آدرنالین خالص ایجاد می‌کند ، حتی اگر بعضی از بخش‌های بعدی به دلیل معماهای غیر جالب و کشمکش‌های غیر مکرر کش داده شوند، اما با یک داستان جذاب طرف هستیم. در کل ، Rebirth هنوز هم به عنوان یکی از مهیج‌ترین بازی‌های ترسناک وحشت بقا در ذهن بازی‌بازان باقی خواهند ماند. عنوانی که اثری فراموش نشدنی است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 104 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.