پی سی توسعه دهنده‌ی یوبی‌سافت: برای استفاده‌ی کامل از سخت افزار نسل بعد باید نحوه‌ی ساخت بازی‌های جهان باز خود را تغییر دهیم - پی سی

همان‌طور که می‌دانید، در طی چند روز گذشته شاهد انتشار نقد‌ و بررسی‌های کنسول‌های نسل بعدی بودیم. هفت سال پس از عرضه‌ی پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان، حالا در آستانه‌ی آغاز نسل نهم کنسول‌ها قرار داریم؛ کنسول‌هایی که با بهره بردن از سخت افزار قدرتمند و حافظه‌های SSD، وعده‌‌ی تحول طراحی بازی‌ها را به بازی‌بازان می‌دهند. حال آقای گلوین وایت‌لاک (Galvin Whitlock)، برنامه نویس ارشد Watch Dogs Legion، در طی مصاحبه‌‌ای با Wccftech در مورد پتانسیل و چالش‌های مربوط به توسعه‌ی بازی‌های نسل بعدی صحبت کرده است.

آقای وایت‌لاک ابتدا به چالش‌های طراحی بازی‌های بزرگ جهان باز برای اجرا برروی حافظه‌های HDD اشاره کرد و سپس در مورد پردازنده‌های مرکزی کنسول‌های جدید و پتانسیل بالای‌ آن‌ها برای بهبود‌ موارد مختلفی مانند هوش مصنوعی، انیمیشن و شبیه سازی فیزیک توضیح داد:

محدودیت‌های زیادی وجود دارند که برای اجرای بازی‌های بزرگ جهان باز برروی یک HDD باید آن‌ها را در نظر بگیریم. امکان بارگذاری مدل‌ها و بافت‌ها با دسترسی اتفاقی واقعی و به همراه یک رویکرد در لحظه (Just-in-time) به ما اجازه می‌دهد تا حافظه را با چیز‌هایی که حالا برروی صفحه‌ی نمایش مشاهده می‌کنید، پرُ کنیم؛ به جای این‌که حافظه پر از چیز‌هایی باشد که ممکن است به زودی مشاهده کنید. این موضوع تاثیر زیادی را برروی تنوع بصری و پیچیدگی دنیا‌هایی که می‌توانیم بسازیم، خواهد گذاشت. برای ساخت Watch Dogs Legion، ما از نزدیک با شرکای فرست پارتی خود در حال همکاری بوده‌ایم تا مطمئن شویم که زمان بارگذاری‌ها کاملاً بهینه باشند. در آینده، بازنگری روشی که  از طریق آن بازی‌های جهان باز را می‌سازیم، به ما اجازه می‌دهد تا به شکل عمیق‌تری از نوآوری‌های سخت افزاری کنسول‌های جدید بهره ببریم.

من تحت تاثیر افزایش توانایی‌های پردازنده‌های مرکزی کنسول‌های نسل بعدی قرار گرفته‌ام. ما می‌خواهیم شبیه سازی‌های بیشتری را بسازیم و به دنیا‌هایی که خلق می‌کنیم، جان بیشتری ببخشیم. تمام این‌ها از قدرت پردازنده‌های مرکزی استفاده می‌کنند و ما مشتاق هستیم تا هوش مصنوعی، انیمیشن و شبیه سازی‌های فیزیکی را واقعی‌ و درگیر کننده‌تر کنیم. من واقعاً دوست دارم اعمال بازی‌بازان تاثیر بیشتری را برروی دنیای بازی و شخصیت‌های آن بگذارند.

ما به تازگی کار با سخت افزار رهگیری پرتو را آغاز کرده‌ایم. ما به استفاده از آن ادامه می‌دهیم تا نورپردازی را پویا و واقعی‌تر کنیم. این یک دوره‌ی نوآوری است و من هیجان زده‌ام تا ببینم که با چه رویکر‌د‌های جدیدی می‌توانیم از این سخت افزار استفاده کنیم.

با این‌که ممکن است توسعه دهندگان زمان زیادی را برای سازگاری تکنولوژی‌ها و ابزار خود با سخت افزار‌های نسل بعد صرف کنند، اما این موضوع چیز جدیدی نیست و در نسل‌های پیشین نیز شاهد آن بوده‌ایم. به هرحال، دوره‌ی بسیار هیجان انگیزی در پیش روی بازی‌بازان قرار دارد و ما بی‌صبرانه منتظر هستیم تا یک عنوان جهان باز بزرگ نسل بعدی را برای اولین بار مشاهده کنیم.

نظر شما چیست؟ به نظر شما بازی‌های جهان باز دچار چه تغییراتی خواهند شد؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 53 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 8 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.