پی سی بررسی ویژگی‌های جدید MSI در خنک کننده کارت‌های گرافیک GeForce RTX 30 - پی سی

شرکت MSI از کارت‌های گرافیک قدرتمند خود، در سری GeForce RTX 30 پرده برداری کرده و با دستاورد، فناوری و تکنولوژی‌های جدید، خصوصاً در بخش سیستم خنک کننده، به میدان رقابت آمده است. در این مطلب به طور خاص به سراغ خنک کننده‌های مورد استفاده در کارت‌های گرافیک MSI GeForce RTX 30 خواهیم رفت.

شرکت MSI با تکیه بر خنک کننده‌های قدرتمند و پیشرفته خود، همواره بهترین کارت‌های گرافیک را با کمترین حواشی فنی راهی بازارهای جهانی کرده و از این رو یک برند سرشناس در بین گیمرها به شمار می‌رود. در ادامه به ویژگی‌های جدید تزریق شده در بخش خنک کننده کارت‌های گرافیک MSI GeForce RTX 30 خواهیم رفت تا دلایل برتری این برند به نسبت رقبا را بهتر بشناسیم.

فن‌های پیشرفته TROX 4.0
نسل چهارم از فن‌های TROX، همراه تهویه در پرچمداران جدید MSI، از جمله سری GAMING TRIO است. فن‌های TROX 4.0 ماحصل مدت‌ها تحقیق و توسعه، در زمینه ساخت بهترین فن با طول عمر بالا هستند. TROX 4.0ها به دو یاتاقان مجهز شده‌اند که افزایش طول عمر و نویز صوتی پایین را به همراه دارند. همچنین پره‌ها به صورت جفت به جفت به یکدیگر متصل شده‌اند که در نتیجه تمامی جریان هوا را به سمت TRI FROZR 2 متمرکز می‌سازند.

بهترین اتصال لوله‌های ناقل حرارت با GPU
دریافت حرارت از تراشه گرافیکی و مدار تغذیه، یکی از مهم ترین قسمت هایی است که در تولید یک خنک کننده قدرتمند مد نظر قرار می گیرد. CORE PIPES طراحی ویژه MSI است که ارتقاط دقیق و کامل لوله های ناقل حرارت با بخش هایی از جمله GPU و دیگر اجزای خنک کننده را تضمین می کند. CORE PIPES دما را به خوبی در تمامی بخش های هیت سینک منتشر می سازد.

عملکرد گردش هوا در نهایت سکوت
گردش هوا در هیت سینک و پره‌های آن، می‌تواند منجر به ایجاد نویزهای صوتی شود. طراحی هیت سینک کارت‌های گرافیک MSI به گونه‌ای است که کمترین نویز صوتی و بالاترین گردش هوا را ارائه می‌دهند. مهندسان MSI با افزودن Deflectorهایی به هیت سینک، جریان هوا را به مکان و بخش مورد نیاز جهت دریافت بهترین تهویه و خنک سازی هدایت می‌کنند. لبه‌های باله‌های هیت سینک جدید این شرکت موسوم به Wave-Curved 2.0 نیز منجر به کاهش نویزهای صوتی جریان هوا می‌شوند. لبه‌های هیت سینک در کارت‌های گرافیک MSI به شکل مواج طراحی شده‌اند.

مدار چاپی تقویت شده
کارت‌های گرافیک MSI GeForce RTX 30 دارای یک مدار چاپی (PCB) سفارشی هستند که دارای دو انس مس است. استفاده از خرج مس زیاد منجر به بهبود عملکرد در چند وضعیت می‌گردد. بهبود عملکرد سیگنال و فرکانس‌ها، عدم تمرکز دما در یک بخش و تقویت مدار چاپی از ویژگی‌های آن به شمار می‌روند. از سوی دیگر، این شرکت از مدارهای حفاظتی بیشتری در کارت‌های گرافیک جدید استفاده کرده است که در سراسر PCB به چشم می‌خورند.

یک بک پلیت خاص
کارت‌های گرافیک MSI GeForce RTX 30 از نسل جدید Backplateهای این شرکت بهره می‌برند. بک پلیت گرافن کامپوزیت به همراه هیت پایپ که دارای دو ویژگی است؛ نخست بهبود مقاومت فیزیکی کارت گرافیک و دوم دفع حرارت به بهترین شکل ممکن. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های بک پلیت گرافن کامپوزیت جدید MSI، استفاده از هیت پایپ یا همان لوله‌های ناقل حرارت است.

استفاده از هیت پایپ در بک پلیت به هیچ وجه مرسوم نبوده اما این بار مهندسان MSI از این قابلیت در کارت‌های گرافیک جدید استفاده کرده‌اند. استفاده از لوله‌های ناقل حرارت در پوشش بک پلیت، منجر به افزایش عملکرد کلی خنک کننده شده و به گردش بهتر گرما و انتقال آن به خارج نیز کمک شایانی خواهد کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 103 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.