پی سی باگ صف دانلود پلی‌استیشن ۵ به آسانی رفع می‌شود - پی سی

چند وقت پیش باگ عجیبی برروی پلی‌استیشن ۵ کشف شد که باعث می‌شد تا برخی بازی‌ها، به صورت کامل دانلود نشوند و به صورت دائم در صف دانلود باقی بمانند. حال سونی راه حل رفع این باگ را ارائه داده است.

کمی بیشتر از یک هفته از عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ می‌گذرد و در مجموع کسانی که آن قدر خوش‌شانس بوده‌اند که یکی از این دستگاه‌ها را صاحب شوند، در مجموع گزارشات مثبتی را به ثبت رسانده‌اند. اما طبق روال همیشگی عرضه‌ی سخت‌افزار جدید، مشکلات کوچک و بزرگی به مرور پدیدار می‌شوند. یکی از این مشکلات، باگی عجیب در سیستم پلی‌استیشن ۵ است که باعث می‌شود تا بازی‌هایی که برای دانلود به صف شده‌اند، به صورت کامل دانلود نشوند و بازی‌بازان هم نمی‌توانند در مورد آن کاری بکنند. سونی بالاخره به این باگ واکنش نشان داده است و راه حلی هم برای آن ارائه کرده است.

این طور که به نظر می‌رسد، این باگ باعث می‌شود تا بازی در حالت “Queued for Download” گیر بیافتد و تلاش‌های برای متوقف ساختن دانلود هم نتیجه‌ای ندارد. همچنین اگر به فروشگاه پلی‌استیشن بروید تا بازی را دوباره دانلود کنید، بازی به صورت خریداری نشده به نمایش در می‌آید. اگر به Library هم بروید نمی‌توانید بازی را دانلود کنید، چرا که سیستم پلی‌استیشن ۵ فکر می‌کند که بازی هم اکنون در حال دانلود است.

خوشبختانه سونی امروز در توئیتر به این مشکل واکنش نشان داده است و راهکاری این شرکت، این است که ابتدا آخرین نسخه از سیستم عامل را دانلود کنید، سپس کنسول خود را به صورت کامل خاموش کنید و با روشن کردن آن در حالت Safe Mode، گزینه‌ی Rebuild Database را انتخاب کنید. برای دسترسی به حالت Safe Mode هم وقتی کنسول خاموش است باید به مدت ۷ ثانیه دکمه‌ی روشن را نگه دارید. همچنین باید دوال‌سنس خود را با کابل به پلی‌استیشن ۵ متصل کنید. Safe Mode در حالت دیگری هم کارایی دارد. مثلا گزارش شده است که در صورتی که بعضی بازی‌ها مانند Marvel’s Spider-Man: Miles Morales را باز بگذارید و کنسول را وارد حالت استراحت کنید، سیستم شما کرش می‌کند و دوباره باید به سراغ Rebuild Database بروید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 22 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها