پی سی بازی Marvel’s Avengers در ماه سپتامبر به فروش دیجیتالی ۲٫۲ میلیون واحدی دست یافت - پی سی

به تازگی گروه تحلیلی و ارائه‌ی آمار سوپردیتا (SuperData) در جدیدترین گزارش ماهانه‌ی خود به بررسی میزان فروش دیجیتالی عناوین مختلف در ماه سپتامبر پرداخته است. به گفته‌ی این وب‌سایت، عنوان ابرقهرمانی Marvel’s Avengers اثر استودیوی کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) و شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) عملکردی بسیار فراتر از انتظار داشته و توانسته است در ماه سپتامبر از نظر میزان فروش دیجیتالی مورد تحسین قرار گیرد.

بر اساس گزارش گروه تحلیلی سوپردیتا، عنوان Marvel’s Avengers در ماه سپتامبر گذشته به میزان فروش دیجیتالی ۲٫۲ میلیون واحدی دست یافت که تقریبا با میزان فروش دیجیتالی بازی محبوب و انحصاری Marvel’s Spider-Man در ماه نخست عرضه برابری می‌کند. البته باید توجه داشت که عنوان Marvel’s Spider-Man یک بازی انحصاری است که تنها در دسترس بازی‌بازان کنسول پلی‌استیشن ۴ قرار گرفت اما عنوان Marvel’s Avengers یک بازی مولتی پلتفرم به شمار می‌آید و جامعه‌ی مخاطبین گسترده‌تری را شامل می‌شود. همچنین گروه سوپردیتا اعلام کردند که بازی Marvel’s Avengers دومین عنوان شرکت اسکوئر انیکس بعد از بازی Final Fantasy VII Remake از نظر میزان فروش دیجیتالی به شمار می‌آید و توانسته است انتظارات را برآورده سازد. همچنین فروش دیجیتالی این بازی تقریبا مشابه با عناوین Destiny 2 و Tom Clancy’s The Division 2 در ماه نخست عرضه بوده است.

در حالی که طبق گزارش اخیر تعداد بازی‌بازان فعال عنوان Marvel’s Avengers رو به کاهش بوده‌اند اما میزان فروش دیجیتالی و فیزیکی بالای این اثر نشان از استقبال بالای بازی‌بازان دارد. همین استقبال بالا می‌تواند پتانسیل‌های زیادی را برای افزایش جامعه‌ی مخاطبین بازی Marvel’s Avengers ایجاد نماید و استودیوی کریستال داینامیکس باید با ارائه‌ی محتویات جدید و جذاب این افراد را جذب نماید. در اولین اقدام این استودیو باید یک نقشه‌ی دقیق از برنامه‌های آینده‌ی خود به مانند انتشار بسته‌های الحاقی و محتویات مختلف را برای بازی‌بازان و طرفداران بازی Marvel’s Avengers منتشر سازد.

به جز بازی Marvel’s Avengers و در رده‌های دیگر می‌توان نام بازی‌های ورزشی و محبوبی را مشاهده کرد. عنوان NBA 2K21 موفق شد در ماه سپتامبر به میزان فروش دیجیتالی ۱٫۹ میلیون واحدی دست یابد. لازم به ذکر است که این میزان فروش تقریبا ۱۹ درصد بیشتر از فروش بازی NBA 2K20 در ماه اول عرضه بوده است. بازی ورزشی دیگر ماه سپتامبر یعنی Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 موفق شد به میزان فروش دیجیتالی ۲٫۸ میلیون واحدی در این ماه برسد که این تعداد از میزان فروش بازی‌های دیگر شرکت اکتیویژن (Activision) به مانند Crash Bandicoot 4: It’s About Time و بازسازی مجموعه‌ی Spyro بسیار بیشتر بود. همچنین بازی انحصاری کنسول نینتندو سوییچ یعنی Super Mario 3D All-Stars میزان فروش دیجیتالی ۱٫۸ میلیون واحدی را به ثبت رساند و تبدیل به پرفروش‌ترین بازی دیجیتالی از سری Super Mario برروی کنسول نینتندو سوییچ در ماه نخست عرضه شد.

اما در بین عناوین پلتفرم رایانه‌های شخصی، بازی استراتژیک و مدیریتی Crusader Kings III اثر استودیوی پارادوکس اینتراکتیو (Paradox Interactive) موفق شد در ماه اول عرضه‌ی خود به میزان فروش دیجیتالی ۱٫۱ میلیون واحدی دست یابد. این میزان فروش بسیار فوق‌العاده بوده و تقریبا از فروش دیجیتالی بازی‌های رقیب این عنوان به مانند Total War: Three Kingdoms و ۲ Mega Sid Meier’s Civilization VI که محصول شرکت سگا هستند، رقم بیشتری را به ثبت رسانده است. البته باید توجه داشت که قیمت بازی Crusader Kings III کمتر از دو عنوان مذکور بوده و همین امر در فروش بیشتر آن موثر بوده است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 101 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 26 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.