پی سی بازی GhostWire: Tokyo به مدت یک سال انحصاری کنسولی پلی‌استیشن ۵ خواهد بود - پی سی

با وجود اینکه بتسدا (Bethesda) و تمامی استودیوهای زیرمجموعه‌ی آن توسط اکس‌باکس خریداری شده‌اند، عنوان GhostWire Tokyo قرار است که انحصاری کنسولی پلی‌استیشن ۵ باشد. این بازی هم درست مانند Deathloop، به مدت یک سال برروی اکس‌باکس منتشر نخواهد شد.

صنعت بازی‌های ویدیویی برای مدتی طولانی پس از اعلام خرید زنی‌مکس مدیا (Zenimax Media)، شرکت مادر بتسدا، توسط مایکروسافت در شوک بود. این اتفاق حقیقتا دیوانه‌وار بود و رقم اعلام شده برای خرید بتسدا هم از آن دیوانه‌تر. مایکروسافت برای خرید این ناشر بزرگ و تمام آی‌پی‌های آن مانند Dishonored، Doom، Fallout و Starfield رقم ۷٫۵ میلیارد دلار را خرج کرده بود. در مقایسه باید گفت که دیزنی (Disney) برای خرید Star Wars رقم ۴ میلیارد دلار را خرج کرده بود.

این خبر از طرف دیگری هم جالب بود، چرا که سونی به تازگی اعلام کرده بود که دو بازی GhostWire Tokyo و Deathloop که هر دو توسط بتسدا منتشر می‌شوند، برای مدتی انحصاری کنسولی پلی‌استیشن ۵ خواهند بود. مایکروسافت اعلام کرد که علی‌رغم خرید بتسدا، به معامله‌ی انحصاری بتسدا و سونی احترام خواهد گذاشت. پیش از این مشخص شده بود که Deathloop به مدت یک سال در انحصار کنسول پلی‌استیشن ۵ خواهد بود و حالا به نظر می‌رسد که قضیه برای GhostWire Tokyo هم یکسان است.

بازی GhostWire Tokyo توسط تنگو گیم‌ورکس (Tango Gameworks) توسعه یافته است که رهبر آن کسی نیست جز شینجی میکامی (Shinji Mikami)، خ سری Resident Evil. این استودیو به خاطر سری The Evil Within شناخته می‌شود، اما مشخص شده است که GhostWire Tokyo قرار نیست یک بازی ترسناک دیگر باشد و این بازی در ژانر Action/Adventure قرار می‌گیرد. هر چند به گفته‌ی استودیو، شاهد المان‌های مرموز و دلهره‌اور خواهیم بود. البته در مجموع اطلاعات چندانی از GhostWire Tokyo در دسترس نیست و از تاریخ عرضه‌ی آن هم خبری نداریم.

اگر به تجربه‌ی GhostWire Tokyo علاقه‌مند هستید، در ابتدا تنها قادر به خرید بازی برروی پلی‌اسیتشن ۵ یا رایانه‌های شخصی خواهید بود. سپس و پس از به پایان رسیدن قرارداد انحصاری سونی و بتسدا، این بازی برروی اکس‌باکس هم منتشر خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 63 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 9 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.