پی سی اسپنسر: روند گسترش سرویس گیم‌پس ادامه خواهد یافت - پی سی

فیل اسپنسر (Phil Spencer) در آخرین مصاحبه‌ی خود اذعان داشت که روند گسترش سرویس اکس‌باکس گیم‌پس با ورود توسعه‌دهندگان جدید به این سرویس به یک عادت همیشگی تبدیل خواهد شد.

به‌جرات می‌توان سرویس اکس‌باکس گیم‌پس را به عنوان یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های ردموندی‌ها در نسل نهم و حتی در نیمه‌ی دوم نسل هشتم معرفی کرد که همچنان در حال گسترش و پیشرفت است. اگرچه این سرویس اشتراکی اولین سرویس معرفی شده در این زمینه نیست و سرویس‌هایی نظیر PS Now در پلی‌استیشن قدمت بیشتری نسبت به آن دارند، اما قطع به یقین این گیم‌پس است که پیشرفت چشمگیری نسبت به سایرین داشته و همواره در حال ارائه‌ی امتیازهای بیشتر و بهتر به بازی‌بازان است. در حقیقت، این سرویس از زمان راه‌اندازی خود میزبان بازی‌های کوچک و بزرگ متعددی بوده و چرخه‌ی ورود و خروج بازی‌ها و حتی ادغام دیگر سرویس‌ها در آن نیز از تعادل خوبی برخوردار است.

علاوه‌بر وجود امتیازهایی نظیر دسترسی به سرویس اختصاصی EA Play، دسترسی به سرویس +Disney، دسترسی به سرویس اکس‌کلود و چندین مورد دیگر، مشترکان این سرویس با توجه به خریداری شدن استدیوهای زیر مجموعه‌ی زنی‌مکس (ZeniMax) توسط مایکروسافت قادر خواهند بود تا از بازی‌های بتسدا (Bethesda) ایدسافت‌ور (iD Software)، آرکین (Arkane)، ماشین‌گیمز (MachineGames) و… در روز عرضه و به‌صورت رایگان بهره ببرند.

در حقیقت، با درنظر گرفتن مصاحبه‌ی اخیر فیل اسپنسر مبنی بر این‌که “قصد نداریم بازی‌های استودیوهای خود را برای پلتفرم‌های متفرقه عرضه کنیم” و همچنین، ناچیز بودن هزینه‌ی ۷٫۵ میلیارد دلاری برای خرید زنی‌مکس از سوی ابرشرکتی چون مایکروسافت پایان راه ماجراجویی‌های جدید اکس‌باکس در نسل نهم باشد و همین موارد نشان می‌دهد که درآمدزایی اولویت اول اکس‌باکس در نسل بعد نخواهد بود.

به‌هرترتیب، آقای فیل اسپنسر در گفت‌وگوی اخیر خود با نشریه‌ی آنلاین GameReactor، پیرامون سرویس گیم‌پس و آینده‌ی آن اطلاعاتی ارائه داد. اما زمانی که از او در مورد خرید استودیوهای جدید از سوی مایکروسافت سوال شد، وی به‌صورت زیرکانه‌ای این موضوع را نه تایید کرد و نه تکذیب. در واقع بخش زیرکانه‌ی این جواب به ادامه‌ی صحبت‌های او مربوط است؛ جایی که اسپنسر ادعا کرد که مایکروسافت همچنان در صدد گسترش سرویس گیم‌پس و ورود توسعه‌دهندگان بیشتر به آن خواهد بود.

ما انتظار داریم که گسترش و رشد فعلی سرویس گیم‌پس همچنان ادامه داشته باشد و به‌نوعی به این گسترش یافتن‌ها برای همیشه عادت کنیم. ما سعی خواهیم کرد تا توسعه‌دهندگان بیشتری را به دام گیم‌پس بیندازیم. همچنین، مسائلی نظیر جذب بیشتر عناوین محبوب به سرویس گیم‌پس وجود دارند که احساس می‌کنیم نیاز به یک راه حل دارند؛ دقیقاً همانند راه حلی که برای بازی Minecraft درنظر گرفته بودیم!.

از طرف دیگر، با گسترش سرویس گیم‌پس ما میزان علاقه‌ی بازی بازان به عناوین مختلف خود را رصد خواهیم کرد. در واقع ما با سنجش بازی‌هایی که بیشترین بازی‌باز را در سرویس گیم‌پس دارند قادر خواهیم بود تا محتواهای محبوب‌تر و جذاب‌تری به سرویس خود بیفزاییم. از طرف دیگر، بازی‌هایی که از رتبه‌بندی سنی E استفاده می‌کنند هدف اصلی ما نخواهند بود (رتبه‌بندی E در ESRB به معنای Everyone یا تمامی افراد بالای ۱۰ سال). به‌هرحال، ما عناوینی نظیر Minecraft و بسیاری دیگر را در تملک خود داریم و این دامنه نیز همچنان گسترش خواهد یافت. اما موضوع اساسی این است که منظور من تنها توسعه‌دهندگان خلاق است و این موضوع در تصمیم‌گیری‌های آینده‌ی ما بسیار مهم خواهد بود.

سرویس اکس‌باکس گیم‌پس در حال حاضر دردسترس دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی، کنسول اکس‌باکس وان و سرویس اکس‌کلود در گوشی‌های هوشمند اندرویدی در دسترس قرار دارد و به‌زودی نیز راهی کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و اس خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 98 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 31 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.