پی سی احتمالا کنسول پلی‌استیشن ۵ به‌صورت فیزیکی به فروش نخواهد رسید - پی سی

تا چند هفته‌ی دیگر، کنسول پلی‌استیشن ۵ به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد. اما از زمان آغاز پیش‌فروش این کنسول تا به امروز، شرکت سونی با مشکلات کوچک و بزرگی روبرو بوده است. پیش‌بینی می‌شود که این کنسول دوران عرضه‌ی سختی را پیشرو خواهد داشت؛ بخش اعظم موجودی این کنسول به خریداران اندکی که شانس پیش‌خرید آن را داشته‌اند، تعلق می‌گیرد. در این میان شاید فکر کنید که می‌توانید این کنسول را به‌صورت فیزیکی خریداری کنید، اما گزارشاتی وجود دارند که تمامی این تصورات را از بین می‌برند. همراه گیمفا باشید.

همانطور که در جریان هستید، شرکت سونی فروشگاه‌ها را با موجودی اندکی از پلی‌استیشن ۵ تجهیز کرده است؛ مسئله‌ای که می‌تواند باعث بروز مشکلات متعددی در آینده شود. اخیرا گزارشی توسط وبسایت نروژی Gamer.no منتشر شده است که حکایت از اعمال فشار توسط سونی برروی این فروشگاه می‌کند؛ سونی به خرده‌فروشی‌ها دستور داده است تا هیچگونه فروش فیزیکی در سال ۲۰۲۰ نداشته باشند و در صورت تخطی آن‌ها از این دستور، آن‌ها را با کاهش تعداد موجودی‌های آینده مجازات خواهد کرد. این رویه برای کنسول‌های بعدی هم ادامه خواهد داشت و هر واحد پلی‌استیشن ۵ که در آینده در دسترس قرار گیرد، فقط از طریق فروش آنلاین به دست بازی‌بازان خواهد رسید.

اما دلیل این تصمیم سونی چه چیزی بوده است؟ همانطور که احتمالا تا به حال متوجه شده‌اید، این شرکت قصد ندارد تا به عنوان عامل انتشار ویروس کووید-۱۹ شناخته شود. اگر به یاد بیاورید، هر ساله صف‌های طویلی از مشتریان محصولات مختلف صنعت بازی‌های ویدیویی تشکیل و تصاویر آن در فضای مجازی بین کاربران ردو‌بدل می‌شده است. پس هیچ بعید نیست که امسال هم شاهد چنین اتفاقاتی باشیم و بنابراین، سونی با اقدامی پیشگیرانه، درصدد کاهش حداکثری تجمعات برآمده است.

اما آیا این تصمیم سونی تنها مختصر به کشور نروژ خواهد شد یا سایر مناطق را نیز در برمی‌گیرد؟ شایعاتی از ادامه‌ی همین رویه در سراسر اروپا منتشر شده است و یکی خرده‌فروشی‌های آمریکای شمالی یعنی فروشگاه Best Buy کانادا نیز تایید کرده است که هیچ‌گونه فروش فیزیکی در دستور کار آن قرار نخواهد گرفت. البته سیاست‌های سونی کشور به کشور متفاوت است و از طرفی دیگر، ممکن است تعدادی از خرده‌فروشی‌ها به توصیه‌ی این شرکت گوش نکرده و پلی‌استشین ۵ را به‌صورت فیزیکی به فروش برسانند. اما به‌صورت کلی می‌توان فرض کرد که فارغ از مکان زندگی شما، این کنسول فروش فیزیکی نخواهد داشت.

کنسول پلی‌استیشن ۵ در تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۲ آبان ۱۳۹۹) در مناطق منتخب و هفته‌ی بعد در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۹ آبان ۱۳۹۹) به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 96 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 31 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.