پی سی احتمالاً عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ در بخشی از قاره‌ی آسیا با تاخیر مواجه خواهد شد - پی سی

علی‌رغم آنکه دسترسی به کنسول پلی‌استیشن ۵ پیش از شروع سال ۲۰۲۱ میلادی در بسیاری از کشورها دور از ذهن به‌نظر می‌رسد، حال شایعاتی پیرامون احتمال عرضه‌‌ی با تاخیر کنسول پلی‌استیشن ۵ در کشورهای جنوب شرق آسیا نیز شنیده می‌شود.

لازم به ذکر است که اخیراً دومین موج پیش‌فروش کنسول پلی‌استیشن ۵ در کشور اندونزی با استقبال خوبی روبرو شد و طی مدتی کوتاه نیز به اتمام رسید. اما نکته‌ی قابل توجه برای بازی‌بازان برخی از کشورهای جنوب شرق آسیا این است که نسخه‌ی محلی وب‌سایت پلی‌استیشن، جمله‌ی “عرضه در تعطیلات ۲۰۲۰” را از بخش کنسول پلی‌استیشن ۵ حذف نموده است. همین موضوع نیز باعث شد تا گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تاخیر در عرضه‌ی این کنسول در این کشورها زده شود و آن‌ها نیز شکایات خود را روانه‌ی شبکه‌های اجتماعی کنند.

البته، باید این نکته نیز در نظر گرفته شود که تعطیلات پایان سال برای کشورهای حوزه‌ی جنوب‌شرق و غرب آسیا چندان معنای خاصی ندارد و می‌توان این موضوع را دلیل این اقدام سونی قلمداد کرد. اما به‌هرترتیب، موضوعی که معمولاً بازی‌بازان و حتی خریداران محصولات دیگر در سراسر دنیا به صورت یکپارچه از آن تبعیت می‌کنند، تاریخ بین‌المللی است و همواره شرکت‌های مختلف از تاریخ میلادی و مناسبت‌های آن به عنوان زمان عرضه‌ی محصولات خود استفاده می‌کنند.

در واقع، وب‌سایت رسمی پلی‌استیشن در کشورهای اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند و ویتنام هم‌اکنون تصویری از کنسول‌های نسل بعدی خود را به‌همراه جزییاتی از آن به نمایش گذاشته‌اند و دراین بین تنها وب‌سایت مربوط به کشور سنگاپور است که همچنان تاریخ ۱۹ نوامبر را برای عرضه‌ی این کنسول در صفحه‌ی خود درج کرده است. از طرفی دیگر، مدتی پیش آقای جیم رایان مدعی شده بود که کنسول پلی‌استیشن ۵ به‌صورت همزمان در تمامی کشورهای دنیا دردسترس قرار خواهد گرفت که این ادعا چندی بعد با اعمال تاریخ‌های ۱۲ و ۱۹ نوامبر برای عرضه‌ی این کنسول در کشورهای مختلف رسماً رد شد و به‌نظر می‌رسد که این موضوع همچنان گریبان‌گیر بازی‌بازان مناطق مختلف باشد.

البته بدیهی است که شرکت سونی دلایل منطقی و قابل تاملی برای بروز این مساله داشته باشد که در صدر آن‌ها شیوع ویروس کرونا قرار دارد. به‌هرترتیب، برنامه‌های سونی برای عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ در کشورهای مختلف کاملاً آشفته به‌نظر می‌رسد. در حقیقت، زمانی که بازی‌بازان ایالات متحده، ژاپن، کانادا، مکزیک، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی بیش از یک هفته از وقت خود را صرف بازی با کنسول پلی‌استیشن ۵ کرده‌اند، نوبت به بازی‌بازان انگلستان، آلمان، اسپانیا، هند، آفریقای جنوبی، سنگاپور و دیگر کشورهایی که احتمالاً پیش‌فروش بیشتری را ثبت کرده‌اند خواهد رسید و به‌نظر نمی‌رسد که بازی‌بازان کشورهای دیگر شانس چندانی برای دسترسی به این کنسول پیش از شروع سال ۲۰۲۱ داشته باشند.

همچنین، بد نیست بدانید که کشور سنگاپور (با جمعیتی معادل ۵٫۸ میلیون نفر) از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی، به عنوان ثروتمندترین کشور در منطقه‌ی جنوب شرقی آسیا شناخته می‌شود. از طرفی دیگر، کشورهای اندونزی (با جمعیت ۲۷۳٫۵ میلیون نفر) و تایلند (با جمعیت ۶۹٫۸ میلیون نفر) تنها به دلیل جمعیت بالای خود تولید ناخالص داخلی بالاتری نسبت به سنگاپور دارند. در نتیجه، این موارد باعث می‌شود که که سونی مناطقی را برای عرضه‌ی زودهنگام درنظر بگیرد که سودآوری بیشتری داشته باشد.

علاوه براین، با توجه به این موضوع که ادعای آقای جیم رایان مبنی بر عرضه‌ی هماهنگ این کنسول در سراسر جهان رسماً عملی نشد، منطقی است که سونی بازاهایی را به عنوان اولویت اصلی درنظر بگیرد که بازی‌بازان و ثروت بیشتری دارند و صدالبته که کشور سنگاپور یکی از بزرگترین بازارهای بازی‌های ویدیویی در سراسر جهان و یکی از ثروت‌مندترین کشورهای آسیا است. همچنین، به‌احتمال بسیار فراوان همین موارد باعث شده‌اند تا بازی‌بازان این کشور همچنان تاریخ ۱۹ نوامبر را در وب‌سایت پلی‌استیشن به عنوان تاریخ عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ در کشورشان مشاهده کنند.

بازی‌بازان سنگاپوری در سال ۲۰۱۹ به‌صورت میانگین ۵۳ دلار صرف بازی‌های ویدیویی کرده‌اند

نظر شما چیست؟ آیا ممکن است که عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ در خاورمیانه به دلیل درآمدزایی نسبتاً پایین این حوزه با تاخیر بیشتری مواجه شود؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 100 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.